Henk Flederus

Duurzaamheid, Wind- en zonneparken, Energie strategie, Milieu en natuur, Recreatie en toerisme, Gemeente organisatie, Lokale democratie, Armoedebestrijding (Met Jan Westerdiep en Anja van Duren)

Over Henk Flederus

06-22681895[email protected]

Mijn naam is Henk Flederus en ik ben sinds 2014 raadslid namens de PvdA in eerst de gemeente Hoogezand-Sappemeer en vanaf 2018 in de gemeente Midden-Groningen. Ik ben getrouwd met Anita en samen hebben we 6 kinderen en 2 kleinkinderen.

Sinds 2008 woon ik, met veel plezier in Hoogezand. Eerst 7 jaar aan de Troelstralaan en nu al weer meer dan 8 jaar tussen Gorecht en Gorechtpark.

In het dagelijks leven ben ik Sales Manager bij een metaalbedrijf. Bij dat bedrijf werken we hard aan het circulair maken van zoveel mogelijk producten, zodat schaarse grondstoffen niet meer verloren gaan.

Mijn passie zit vooral in de bestrijding van armoede en het werken aan de zelfredzaamheid van mensen. Iedereen die iets van het leven wil maken en mijn steun of hulp daarbij nodig heeft of kan gebruiken, kan daarbij op mij rekenen.

Sinds 2018 zitten hebben we de fusiegemeente Midden-Groningen. Een gemeente met een groot oppervlak, vele kernen en vele uitdagingen. Samen met de fractie van de PvdA komen we op voor de belangen van alle inwoners en met name voor de groep die niet zo goed voor zichzelf kan opkomen.

Helaas doen we dat nu niet meer vanuit het college, maar vanuit de gemeenteraad. We blijven aandacht vragen voor de armoedeproblematiek van Midden-Groningen en we blijven ons inzetten voor de mensen die het nodig hebben.

Het beleid van onze gemeente was tot voor kort zeer sociaal en er is altijd aandacht en zorg geweest voor hen die moeilijk voor zichzelf konden zorgen. Met het huidige college is er een zwaai naar rechts gemaakt, waardoor de zorg voor elkaar niet meer vanzelfsprekend is. Onze fractie zal zich echter vanuit de oppositie constructief opstellen om het beste voor mensen in armoede te regelen.

Ook nu hebben we weer een fractie en fractieondersteuners die het hart op de goede plaats hebben zitten die zich maximaal inzetten voor onze bewoners.

Wilt u uw verhaal kwijt of gewoon in gesprek met de fractie, neem dan contact met mij op en we nodigen u uit voor een gesprek.

Met hartelijke groet,