Nieuwsbrieven

29 juli 2019

Midden-Groningen bestaat nu meer dan een jaar. Een goed moment om even terug te kijken en zaken op te pakken die beter kunnen. Politiek en bestuur laat ik maar even over aan de fractie. Wel even stilstaan bij de doelen vastgelegd in ons verkiezingsprogramma. Wij wilden een sociaal bestuur en echt iets gaan doen aan de “erfelijke” armoede die veel voorkomt in onze gemeente. Het sociale stuk is vastgelegd in het collegeprogramma en verder geen punt van discussie. De armoede is een ander verhaal. Dit vraagt om nieuwe initiatieven, nieuwe ambities en maatregelen die echt houtsnijden. Dus geen gaten stoppen in de huishoudportemonnee maar echt werk en echte scholing en echt geld.

De uit den Haag overgenomen tekorten op de jeugdzorg maken dit allemaal niet eenvoudiger.

Als afdeling moeten we ons ook nog opnieuw uitvinden. We willen een partij zijn waarin ieder lid de kans krijgt mee te praten en zo invloed uit te oefenen op dat waar wij onze plaatselijke politici mee op pad sturen. Dat doen we via thema-avonden en door de fractievergaderingen ook zo nu en dan in de dorpen te houden. Iedereen is welkom natuurlijk.

Om de contacten met de leden te verbeteren gaan we ook een aantal nieuwsbrieven uitgeven. Dit is het eerste exemplaar en we sturen dit aan al onze leden waarvan het mail-adres bij ons bekend is. Natuurlijk kan je je ook afmelden via de website of via een mailtje aan [email protected].

Wilt je zelf iets schrijven aan de leden dan kan dat ook via dat mailadres worden aangeleverd.