Janneke Snijder verkenner bij coalitievorming waterschap Hunze en Aa’s

27 maart 2023

BBB heeft als grootste partij in het nieuwe algemeen bestuur van Hunze en Aa’s initiatief genomen in de formatie van een coalitie. BBB heeft bekendgemaakt dat Janneke Snijder als verkenner aan de slag gaat.

Donderdag 23 maart is de definitieve uitslag bekend geworden volgend op de waterschapsverkiezingen op 15 maart. In de tussenliggende periode heeft een afvaardiging van BBB gesproken met de lijsttrekkers van alle partijen en de geborgde fracties die zetels hebben in het nieuwe algemeen bestuur van Hunze en Aa’s. Hen is de keuze van BBB voor Janneke Snijder als verkenner voorgelegd. Unaniem waren de partijen het erover eens haar aan te stellen als verkenner voor de komende periode.

Janneke Snijder is gevraagd te onderzoeken welke partijen samen een stabiele coalitie zouden kunnen vormen die recht doet aan de verkiezingsuitslag en op voldoende steun kan rekenen in het algemeen bestuur van waterschap Hunze en Aa’s.

Gea Hoving, lijsttrekker van BBB Hunze en Aa’s: “Met Janneke Snijder hebben wij een verkenner met zeer ruime bestuurlijke ervaring in wie wij het volste vertrouwen hebben.”

Over Janneke Snijder

Janneke Snijder heeft ruime bestuurlijke ervaring. Ze was namens de VVD onder meer wethouder van de gemeente Delfzijl, lid van de Provinciale Staten van Groningen, Tweede Kamerlid en waarnemend burgemeester van de gemeente Bellingwedde en de gemeente Oldebroek.